2012. szeptember 18., kedd

Sajtos paradicsomos padlizsán recept

A padlizsánnal bajban vagyok, ugyanis a grillezett, a töltött és a krém verziónál kimerülnek az ölteteim. Ezért nézelődtem nosaltyn ihlet gyanánt és összedobtam valamit :) Gyors, egyszerű és aki nem eszik húst annak is tökéletes.

Hozzávalók:

-padlizsán
-paradicsom
-hagyma
-sajt
-olaj
-fűszerek (tetszés szerint, én imádom a különféle keverékeket, amiket boltban kapni, így erre is olyat raktam plusz a paradicsomok tetejére egy kis oregánót)

A padlizsánt kb. ujjnyi vastagságú karikákra vágtam, befűszereztem és hagytam állni 15-20 percet, hogy kis levet eresszenek és puhuljanak. Utána kevés olajon átsütöttem mindkét oldalukat. Kiolajozott (fűszert is szórtam oda is) tepsibe raktam aztán őket. A padlizsánra felkarikázott hagyma, paradicsom és egy kis oregánó került. Így sütöttem kicsit őket a sütőben (200 fokon), hogy a hagyma megpiruljon, majd reszelt sajt rá és úgy tovább még kb. 10 percet, hogy a sajt szépen rásüljön. És voálá, ennyi!:D



Szeretitek a padlizsánt? Tudtok jó receptet?:)

12 megjegyzés:

  1. És finom ??? Egyszerűen még nem ettem finom padlizsános ételt, akárhányszor csináltam fúj... ment a kukába :( pedig minden zöldséget szeretek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ízlett, ez az eddigi legjobb, ahogy padlizsánt ettem. A töltött kicsit fura volt, a krémet egyszer elrontottam nagyon:D, a simán grillezett meg olyan semmilyen.
      Meg szerintem sokszor "szivacsos" lesz a padlizsán, na ennél nem lett olyan.

      Törlés
    2. Akkor lehet, hogy kipróbálom, eddig vagy keserű lett, vagy szivacsos :S és az nem ízlett :S állítólag az sem tesz jót neki , ha fémmel érintkezik:D szerinted?:D

      Törlés
    3. Nekem is történtek ezek régebben:D
      Fú erről nem hallottam még, de amúgy sütőpapírt szoktam használni a tepsibe, úgyhogy nem érintkezik közvetlenül:)

      Törlés
    4. Hát ha pl fémkéssel vágjuk fel (mondjuk milyen más kés lenne egy egyszerű ember konyhájában...)már attól is megbarnul, azt nem tudom, hogy keserű is ettől lesz-e, vagy attól, ha már régi. Anyukám rendszersen csinál padlizsánkrémet, mi imádjuk pirítóssal :)

      Törlés
    5. Upsz a kés eszembe sem jutott:D Amúgy nekem most nem lett keserű.
      Padlizsánkrém nagyon finom, de nekem nem sikerült még annyira jóra, mint amilyet máshol ettem:(

      Törlés
  2. én is pont így vagyok vele...valahogy nem jön be, pedig mi is szeretünk mindent!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem se mindig jött be, de néha rám jön a padlizsán evés és akkor kísérletezek:D

      Törlés
  3. mi krémnek szoktuk a padlizsánt, úgy imádom. ez is szuperül néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Én olyan finom padlizsánkrémet ettem máshol, de nekem nem sikerült eddig jól, elsőre keserű lett, másodjára jobb, de még mindig nem az igazi:(

      Törlés
  4. Imádom a padlizsánt, tuti, hogy ki fogom próbálni! Köszi a tippet! :) Rántott verzióját már próbáltad? Nem sima bundával szoktam, hanem a zsemlemorzsa helyett zabpehelybe mártom. Kívül ropogós lesz, belül meg finom szaftos marad! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ú jól hangzik:) Nem próbáltam még rántottan.

      Törlés