2010. október 27., szerda

Sült zöldség

Ígértem recepteket is, úgyhogy most jöjjön az első:)


Két változatot szoktam csinálni, az egyiket ha csak én eszek (ezt láthatjátok a képen ), ha több embernek csinálom, akkor pedig a második változatot. Nagyon szeretem, mert nagyon finom, könnyű étel és gyorsan el lehet készíteni.

Hozzávalók: Mennyiséget azért nem írok, mert attól függ hány embernek csinálom, meg mindenki máshogy szereti, van amiből többet rak bele, van amiből kevesebbet. Meg hát bármi más zöldséget is hozzá lehet rakni:)
De az első változatnál odaírtam, hogy mennyiből szoktam, hogyha csak magamnak csinálom.

Cukkini
Hagyma
Paradicsom
Paprika
Bacon szalonna (ehelyett lehet sonka is, vagy el is lehet hagyni. én most füstölt sonkát raktam bele)
tetejére kis reszelt sajt



1. Ezt szoktam vacsorára is készíteni magamnak, de most pl. ebédre csináltam.
Veszek egy kisebb cukkinit, a többi általában szokott lenni itthon.( lilahagyma, 1 nagyobb paradicsom, 1 nagyobb paprika, sonka, sajt)
Cukkinit meghámozom, felkarikázom (vékonyra) és a többi hozzávalót is felvágom.
Serpenyőben először a hagymát és a bacont/sonkát szoktam megpirítani egy kevés (olíva) olajban.
Utána hozzáadom a paprikát és a cukkinit és lefedem. Így hagyom őket puhulni.
Én szoktam rakni egy kis fűszert is, de ez is ízlés kérdése (szárnyas vagy grill fűszert).
Kis idő múlva a paradicsomot is hozzárakom és úgy sütöm tovább.
Ha már minden megpuhult, akkor rászórom a reszelt sajtot, ami szépen ráolvad és kész is:)
Max 25 percet vesz igénybe az egész művelet. Tehát gyors (és olcsó).

2. Amíg anyukámékkal laktam nagyobb adagot csináltam ebédre és azt tepsiben.
Rétegenként leraktam a zöldségeket és a bacont, majd 180-200 fokon sütöttem őket. (néha kicsit átforgattam)
Amikor már késznek tűntek a zöldségek, akkor a tetejére tejfölt és sajtot raktam és úgy sütöttem tovább amíg világosbarnásra nem sült a teteje.

Az egyetlen ami van akinek gondot jelenthet, az, hogy néha sok levet eresztenek a zöldségek.

4 megjegyzés:

  1. Végre egy fiatal nő, aki tud és szeret főzni:D
    Sokan csak elméletben láttak fakanalat.
    Ez egy jó pont:)
    Én még brokolit is szoktam bele tenni. A Bacon szalonnára szavazok és rá a finom sajtocska:)

    VálaszTörlés
  2. úúú de guszta..ki is próbálom majd:)))olyan jó neked h. te ilyen kis konyhatündér vagy:D

    VálaszTörlés