2011. március 9., szerda

Könnyű torta recept

Közeledik legjobb barátom és nagybácsikám szülinapja ( enyém is, de azt nem igazán várom, lennék inkább fiatalabb:D ), eszembe jutott az egyik kedvenc gyors és nem nehéz torta receptem, gondoltam megosztom veletek, úgyis rég volt recept a blogban és láthatjátok a tavalyi "művemet" :)

A receptet a nosalty.hu-n találtam tavaly, amikor egy könnyű csokitorta receptet kerestem. Ugyan én nem rajongok a csokitortáért ( a gyümölcsös és a feketeerdő a kedvencem ), de ez még nekem is ízlett:) Nem tömény a csokikrém benne és a tésztája is nagyon finom.

Hozzávalók:

A piskótához:

5 tojás ( kb 30 dkg )
5 tojás súlyának megfelelő cukor
5 tojás súlyának megfelelő finomliszt
2 evőkanál kakaópor

A krémhez:

5 dl tejszín
2 tábla étcsoki (2 x 10 dkg)
3 evőkanál cukor
2 zacskó habfixáló ( vész esetére, nekem nem kellett )

Elkészítés:

Előző este a csokoládét felolvasztjuk, beleöntjük a tejszínt és a cukrot, kevergetés mellett felforraljuk.
Ha kihűlt, éjszakára hűtőbe tesszük.
A piskótát is elkészíthetjük előre ( Én nem készítettem el előre, másnap csináltam meg ).
Az 5 tojást lemérjük, mert annyi cukor és liszt kell hozzá, amennyit a héjában megmért tojások nyomnak.
Egy keverőtálba tesszük az 5 tojást ( fehérje, sárgája egyben ) és a cukrot. Habverővel kb. 5 perc alatt felverjük.
Apránként hozzáadagoljuk a lisztet. Ha túl sűrűnek találjuk, tehetünk bele egy kevés langyos vizet.
Egy kb. 25 cm-es tortaformát kivajazunk és kilisztezünk és belesimítjuk a tészta 3/4 részét. A maradékba belekeverjük a kakaót.
Ezt a kakaóst tésztát a tetejére öntjük és egy fakanál végével enyhén, körkörösen belekeverjük, hogy márványos legyen a kész tészta.
Előmelegített kb. 160 fokos sütőben ( kb. 30 percig ) sütjük. Tűpróbával győződjünk meg róla, hogy a közepe is megsült-e.
Az előző este elkészített csokis tejszínt habverővel felverjük, hogy kenhető állagú masszát kapjunk. Néha a tejszín győz, ilyenkor segítségünkre lehet a habfixáló, amit egyszerűen csak hozzákeverünk és ezzel már biztosan felverhető lesz.
A tortalapot félbevágjuk. Közepét megkenjük a krém felével. A másik felével pedig a torta külsejét borítjuk be. 
A tetejére raktam szívecskés cukrokat és amikor másodszorra csináltam ilyen tortát kipróbáltam úgy, hogy belülre ( kicsit savanykás ) lekvárt is raktam, nagyon finom volt úgy is.



Remélem tetszik nektek is a recept.
A tortám széle ugyan kicsit béna lett, de hát ez volt az első próbálkozásom és az íze kárpótolta a kis hibát:)

Szoktatok tortát sütni? Melyik a kedvencetek?

2 megjegyzés:

  1. Szerintem soha nem allnek neki tortat sutni, tul nagy feladat, csodallak, h te kepes vagy ra :D nekem az oroszkrem torta a kedvencem, ugy tudom azt a legnehezebb elkesziteni is, ugyhoy azzal meg plane nem probalkoznek :D

    VálaszTörlés
  2. Én egy ideig "mindig" azt csináltam, hogy vettem tortalapot, csináltam csokis puddingot azt raktam rá meg gyümölcsöt, cukorkát és ennyi:D Aztán tavaly gondoltam ideje lenne újítani, akkor csináltam először ilyet, hogy az egészet én csináltam.

    VálaszTörlés